Design District
 
  Νέο κοινόχρηστο σύστημα ποδηλάτων για την πόλη της Κοπενχάγης
  art + architecture / architectural views
 
Added: 05 01 2012
 
 
Bike Share System 1

Το Studio Αρχιτεκτονικής & Design RAFAA, με έδρα τη Ζυρίχη, υπέβαλλε σε διαγωνισμό που διοργανώθηκε για το περσινό «Διεθνές Συνέδριο για την Κλιματική Αλλαγή» στην Κοπενχάγη το project Bike Share System.  Το σύστημα, που φέρει την υπογραφή του Rafael Schmidt, περιλαμβάνει μία ολοκληρωμένη πρόταση παρέμβασης στο αστικό κέντρο της πόλης της Κοπενχάγης.

To Bike Share System” είναι περισσότερο από ένα σύστημα μεταφοράς. Είναι ένας τρόπος διαχείρισης του προβλήματος ροής και μετακίνησης των πολιτών, ο οποίος παράλληλα έχει προστιθέμενη αξία τόσο για τους χρήστες τους, όσο και για την πόλη την ίδια.

Το RAFAA προτείνει την ενσωμάτωσή του Bike Share System στην καθημερινή λειτουργία της πόλης. Τα ποδήλατα είναι εξοπλισμένα με GPS και W-Lan, έτσι ώστε  να υπάρχει η δυνατότητα ενημέρωσης του συστήματος σχετικά με τη θέση και το status χρήσης τους (πχ. Χρησιμοποιείται; Πού βρίσκεται; Προς τα πού κινείται; Υπάρχει κράτηση για αυτό το ποδήλατο;).

Επιπλέον, λειτουργούν ως σένσορες και ενημερώνουν το σύστημα σχετικά με συγκεκριμένες «συμπεριφορές» κατά τη χρήση, έτσι ώστε το σύστημα να μπορεί να αντιδράσει ανάλογα με την κάθε κατάσταση. Για να προβλεφθεί η απόδοση του συστήματος, όλα τα οχήματα ανταλλάσσουν πληροφορίες με αυτό. Χάρη σε μία internet πλατφόρμα, αναλύονται τα διαφορετικά ζητούμενα και γίνεται η διαχείριση των πιθανών ασυμβατοτήτων για κάθε παραγγελία χρήσης. Η προστασία των προσωπικών δεδομένων έχει ληφθεί υπόψη στην όλη διαδικασία.

Bike Share System 2

Για την αύξηση του αριθμού των ατόμων που θα μετακινούνται με ποδήλατο από 37% σε 50% ως το 2015,  εκτιμάται ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον 25.000 ποδήλατα, τα οποία θα χρειάζονται το λιγότερο 20.000 m2 αποθηκευτικού χώρου.

Διαβλέποντας τον κίνδυνο υπερφόρτωσης των δρόμων, πλατειών και σταθμών της Κοπενχάγης με ποδήλατα, δόθηκε προτεραιότητα στην ελαχιστοποίηση της «οπτικής ρύπανσης», όπου αυτό είναι εφικτό. Ταυτόχρονα, ζητούμενο ήταν η εύκολη πρόσβαση, καθώς και η εύχρηστη παρουσίαση του συστήματος.

Η πρόταση αναπτύσσεται σε 3 κλίμακες: S, M και L.

Ποδήλατο - Bike (Scale S)

Μερικές φορές δεν αρκεί η ευχρηστία ενός συστήματος - έχει σημασία και η εμφάνιση. Η παρωχημένη πεποίθηση ότι πρέπει να σου ανήκει ένα αντικείμενο για να το χρησιμοποιείς, οδήγησε σε μία μορφή «καταναλωτικού φετιχισμού». Με τη συγκεκριμένη πρόταση υπάρχει η διάθεση να αλλάξει αυτή η νοοτροπία των χρηστών. Η σχεδιαστική φιλοσοφία του RAFAA βασίζεται στην πεποίθηση ότι υπάρχουν ανείπωτες σχεδιαστικές αξίες, όπως η άριστη εξυπηρέτηση: σημασία δεν έχει μόνο να είναι εύκολη η διαχείριση του Bike Sharing System, αλλά και οι χρήστες του να μπορούν να απολαμβάνουν την όλη εμπειρία από την αρχή μέχρι το τέλος. Ακόμα και αν όλα τα ποδήλατα μοιάζουν τα ίδια, στόχος είναι να γίνουν «κινούμενα σπίτια» για τους χρήστες τους σε καθημερινή βάση, συνδυάζοντας χρησιμότητα και κομψότητα. Σε αντίθεση με άλλα παραδείγματα, τα ποδήλατα του Bike Sharing System δεν είναι πολύχρωμα, ούτε συνηθισμένα στο design. Όλα πληρούν το εξής απλό κριτήριο, έτσι ώστε να πείσουν τους πολίτες και τους τουρίστες να τα χρησιμοποιήσουν: είναι καλύτερα και από τα δικά τους ποδήλατα!

Σημασία έχει δοθεί στην καινοτομία. Κάθε ποδήλατο περιλαμβάνει ένα computer με μία οθόνη προβολής με ενσωματωμένο GPS και WLAN. Παράλληλα, είναι εξοπλισμένα με μία υποστηρικτική ηλεκτρική μηχανή και μία μπαταρία λιθίου 26V, έτσι ώστε να είναι κατάλληλα τόσο για κοντινές, όσο και μακρινές αποστάσεις έως 15km. Η μπαταρία έχει εύρος χρήσης ως τα 50km και μπορεί να επαναφορτιστεί στους σταθμούς.

Bike Share System 3

Ο ελαφρύς σκελετός είναι ενιαίος, επιτρέποντας την εσωτερική καλωδίωση. Τα περισσότερα από τα εξαρτήματα ενσωματώνονται στο πλαίσιο του σκελετού, έτσι ώστε να αποφεύγονται τα περιστατικά φθοράς και κλοπών. Για παράδειγμα, τα LED φώτα δεν μπορούν να αποσπαστούν, ενώ τα φρένα, η γεννήτρια και ο 8τάχυτος μοχλός για της ταχύτητες είναι επίσης ενσωματωμένα. Η αλλαγή λάστιχου παρόλα αυτά μπορεί να γίνει εύκολα.

Δεδομένου του υψηλού κόστους των ποδηλάτων, λαμβάνονται έξτρα μέτρα κατά την ενοικίαση της χρήσης τους και απαιτείται η χρήση χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας στους σταθμούς ενοικίασης. Η κάρτα χρεώνεται μόνο για στην περίπτωση κλοπής ή ζημιάς. Παράλληλα, το GPS καταγράφει τις περιπτώσεις που ένα ποδήλατο απομακρύνεται από τα όρια της πόλης. Μάλιστα, αν χρειαστεί, υπάρχει η δυνατότητα να «κλειδωθεί» το ποδήλατο μέσω του ηλεκτρικού μηχανισμού οδήγησης.

Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα ποδήλατο;

Για να χρησιμοποιήσει κανείς ένα ποδήλατο, πρέπει να εγγραφεί μέσω internet ή να εισάγει μία πιστωτική ή χρεωστική κάρτα στο ειδικό πλαίσιο του ποδηλάτου.

Bike Share System 4

Τα πρώτα 30 λεπτά είναι δωρεάν. Μετά από την πάροδό τους, χρεώνονται 5 DKK ανά 30 λεπτά. Η αμοιβή ανά ώρα αυξάνεται αναλογικά, έτσι ώστε να υπάρχει συνεχής ροή των ποδηλάτων. Υπάρχουν σταθμοί παντού στο κέντρο της Κοπενχάγης, με τη μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους να φτάνει μόλις τα 300 μέτρα. Ανά πάσα στιγμή, μπορεί κανείς να βρει μέσω internet πόσα ποδήλατα είναι διαθέσιμα και σε ποιους σταθμούς. Οι χρήστες μπορούν να εγγραφούν σε μία υπηρεσία SMS για να ενημερώνονται για τη διαθεσιμότητα, ενώ εκείνοι που χρησιμοποιούν και το τρένο, μπορούν να κάνουν κράτηση 30 λεπτά πριν.

Χρησιμποιώντας το Bike Share System, οι πολίτες κερδίζουν πόντους για τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, καθώς και εκπτώσεις σε διάφορα άλλα πολιτιστικά δρώμενα.

Μετά την εγγραφή των προσωπικών ρυθμίσεων στο σύστημα, αυτές αποθηκεύονται και είναι διαθέσιμες κάνοντας log-in κάθε φορά που χρησιμοποιείται το σύστημα. Στο μενού Quick Start, οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε διαφορετικές εναλλακτικές χρήσης, όπως πχ. τουρίστας, απλός χρήστης, κτλπ. Στην επιλογή «My Menu», μπορεί κανείς να έχει πρόσβαση σε μουσική, ηχητικά νέα, τα δρομολόγια των λεωφορείων ή τις ρυθμίσεις του ποδηλάτου. Μπορεί ακόμα να βρει ένα σύστημα πλοήγησης με διάφορες αποθηκευμένες διαδρομές, το οποίο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για τους τουρίστες.

Οι σταθμοί ενοικίασης

Οι σταθμοί είναι εγκατεστημένοι μέσα στο έδαφος, έτσι ώστε να μειώνεται η οπτική ρύπανση και να μην δημιουργούν σωρούς ποδηλάτων στα σημεία που είναι εγκατεστημένοι.

Bike Share System 5

Οι μπαταρίες των ποδηλάτων φορτίζονται αυτόματα με την επιστροφή και κλείδωμα του ποδηλάτου στις βάσεις, ενώ οι πληροφορίες ανταλλάσονται μέσω plug-in συστήματος. Χάρη στον αναγνώστη της κάρτας που υπάρχει στο πηδάλιο του ποδηλάτου, δεν υπάρχει ανάγκη να υπάρχει μηχανή check-in.­­­­­

Bike Share System 6

Πηγή & φωτογραφίες: www.rafaa.ch

Κείμενο - Επιμέλεια: Νατάσα Λιανοπούλου

 
 
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΕ E-MAIL ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ TOP
 
 
 
  Νέα BMW R GS1250
Added : 07 02 2019
.................................................................................................................................................
  Sandwitch Bike: ποδήλατο με ξύλινο σκελετό
Added : 25 04 2014
.................................................................................................................................................
  Ποδήλατο από χαρτόνι
Added : 04 02 2013
.................................................................................................................................................
  Design με πρώτη ύλη και πηγή έμπνευσης τις αλυσίδες ποδηλάτων
Added : 14 01 2013
.................................................................................................................................................
  Ποδήλατο Orbea Grow
Added : 19 07 2012
.................................................................................................................................................
  Βάση laptop FitDesk
Added : 02 03 2012
.................................................................................................................................................
  Ένα ιδιαίτερο κατάστημα για ποδήλατα στο Hong Kong
Added : 01 03 2012
.................................................................................................................................................
  Ηλεκτρικό τρέιλερ-μπαγκαζιέρα για ποδήλατα
Added : 27 01 2012
.................................................................................................................................................
  Βάση για ποδήλατο Dimini
Added : 29 09 2011
.................................................................................................................................................
  Έπιπλα από ...ποδήλατα
Added : 04 01 2011
.................................................................................................................................................
 
 
 
 
 
 
 
 
             
             
             
             
             
 
 
 
 
  Advanced search
SEO experts in Greece
 
   
  φωτισμός άνθη - φυτά κτίριο Χρώματα γραφείο green (eco) ανακαίνιση σπίτι κατάστημα events designers architects artists Κήπος αρχιτεκτονική βιβλίο videos
 
design DISTRICT Athens   |   Copyright © 2010-2020    |   Όροι Χρήσης    Profile    Contact us   |    Powered by GREED PROMO